Amb Trivialang el CIM aposta pel game-based learning

11 de desembre de 2016

trivialang-logo

Fa poc ha sortit Trivialang, una aplicació mòbil gratuïta destinada a estudiants d’anglès, francès i alemany, que ha estat desenvolupat pel Centre d’Idiomes Moderns de la UOC, juntament amb Oberta Publishing.

Trivialang està basat en el concepte de game-based learning, o l’aprenentatge a partir de jocs. Essencialment, la idea és que a través del joc i la competició s’incrementa la motivació, l’atenció i la implicació dels participants en la matèria i d’aquesta forma s’incrementa també la retenció. Aquest punt és especialment important en el cas de l’aprenentatge d’idiomes. Per altra banda, com que es tracta d’una aplicació mòbil, Trivialang permet les persones jugar, practicar i aprendre més enllà de les aules. I com que les partides són curtes, és ideal per a les “estones mortes”, com per exemple quan anem amb tren, metro o autobús.

partida-image

Per crear el joc, un equip de 12 professors d’anglès, francès i alemany van escriure un total de 15.000 preguntes organitzades en quatre categories. En aquest sentit, és similar al conegut Trivial Pursuit, però en Trivialang les categories són:

• Gramàtica: temps verbals, pronoms, preposicions, ordre de paraules, etc.
  • Vocabulari: substantius, verbs, expressions.
  • Comunicació: diàlegs, situacions comunicatives, llenguatge formal vs informal.
  • Cultura: aspectes culturals (art, música, literatura, cine, etc.) relacionats amb els països on es parla la llengua.

Cada pregunta té quatre respostes possibles. Cal llegir les preguntes per contestar-les o, en alguns casos, els jugadors han d’escoltar petits fragments d’àudio per així practicar també la comprensió oral. Al final de cada partida, els usuaris tenen la possibilitat de veure com han contestat ells i els seus contrincants, juntament amb les respostes correctes per saber exactament on han fallat.

Vinga! T’animes a provar-ho?

Trivialang està disponible al Google Play i l’iTunes.

olga30 de maig de 2017 a les 10:45

me interesa la nueva aplicación es gratuita????

Joseph Hopkins30 de maig de 2017 a les 12:28

Sí! Es completamente gratuita!

Magda28 de juny de 2017 a les 15:54

I am interest in trivialang